Seattle-Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu Seattle-Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu

Seattle-Vancouver

Door: Koen

25 Juli 2016 | Canada, Vancouver

Eerst goed uitgeslapen, aangezien we pas om 11.00 uur hoefden uit te checken. Al vroeg contact opgenomen met het camper verhuurbedrijf om een afspraak te maken om deze op te halen. 14.00 uur zijn we welkom.
Joram en ik zijn op “ontbijtjacht” gegaan bij het naastgelegen benzinestation, aangezien ons hotel die faciliteiten niet biedt….
Het ontbijt was eigenlijk “niet te vreten”, zoals Joram zou zeggen, echt benzinepompvoer.
Na het douchen zijn we lekker op bed blijven liggen tot 11.00 uur om vervolgens uit te checken. Ook meteen maar even een taxi besteld om ons naar de camper te brengen. En toen hadden we nog twee uur over…..
Dan maar even een stukje wandelen, op jacht naar koffie! We kwamen uit bij een pannenkoekenhuis, waar As en Nina helemaal wild werden van het idee van “American pancakes”. Dus…. Naar binnen maar. Goed om te weten voor als we weer terug zijn in Seattle; hier kan je weel goed ontbijten!!
Terug naar het hotel en met de taxi naar de camper. Aldaar aangekomen kregen we eerst een instructiefilm over hoe je de camper dient te gebruiken, waar je allemaal op moet letten en wat wel en niet mag. In het Nederlands!!
Spullen ingeladen en toen….. rijden maar. Dat is wel effe wennen. Met zo’n groot ding (en voor camper begrippen valt dat best mee weten we inmiddels) dwars door Seattle Noord richting Vancouver. Eenmaal op de freeway ging het een stuk beter. Daar is het gewoon een kwestie van “keep your lane” en karren maar. Na ongeveer 2 uur waren we op de grens tussen de USA en Canada. Grenscontrole stelde niet veel voor, maar we hebben er weer een stempeltje bij! Door naar Burnaby, waar de eerste campground is. Keurig achteruit ingeparkeerd en snel wat boodschappen gedaan in de camping winkel.
Aangezien we toch wel moe waren en het al 19.00 uur was, zijn we maar bij de camper gebleven, mede omdat ze een pizzabezorgservice hebben! Vier grote pizza’s laten komen en lekker in de zon zitten eten (nog één pizza over voor delunch van morgen).
Daarna op tijd slapen, want morgen is het “Vancouver day”!