Harrison Hot Springs-Oliver/Okanagan valley - Reisverslag uit Oliver, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu Harrison Hot Springs-Oliver/Okanagan valley - Reisverslag uit Oliver, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu

Harrison Hot Springs-Oliver/Okanagan valley

Door: Koen

28 Juli 2016 | Canada, Oliver

Vanochtend waren As en ik al vroeg wakker. We hebben ons aangekleed en zijn naar het meer gelopen. Het was daar doodstil en de zon scheen prachtig in het water. Een poosje daar gezeten en nog even een korte wandeling langs het meer gemaakt. Nina kwam ook nog even en heeft een paar mooie foto’s gemaakt.
Daarna ontbijten bij de camper en snel op pad. We moesten vandaag ruim 300 kilometer rijden, veelal in de bergen en op slingerwegen. We zijn bij een “sani stop” gestopt om het afvalwater te lozen (van toilet en wastafel), omdat we niet wisten welke voorzieningen er waren op de campground. Ook nog even gestopt om foto’s te maken op een prachtige plek en weer verder naar Princeton, waar we hebben geluncht. Een beetje een smoezelig tentje met een Chinese dame die met een zwaar accent Engels sprak. Maar het eten was heerlijk!
Ver der gereden door prachtige landschappen. Overal bergen, maar na iedere bocht zag het er weer anders uit. Dan weer 100 rijden, en dan weer terug naar 40. Veelal tweebaanswegen, dus rustig aan op de cruise control. In Okanagan valley kan je heel goed fruit kopen, dus dat hebben we ook nog even gedaan. Hier hebben ze het beste fruit van Canada, zeggen ze….
Eind van de middag kwamen we aan bij het Gallagher Lake Resort, onze overnachtingsplek voor vandaag. Toen ik de receptie binnenkwam en zei dat ik had gereserveerd zei de dame: “Welcome mister Van Vliet”. Of we waren de laatsten van vandaag, of de enige…. Ik kende haar in ieder geval niet. Ze had nog een collega en bij elkaar waren ze zeker 150 jaar oud. Maar wel heel gezellig!
De camper geparkeerd op de aangewezen plek en toen snel naar het meer om te zwemmen. Daar waren we niet alleen! Wat een drukte. Het is echt een drukke camping, maar voor één nacht is dat niet erg. De voorzieningen zijn oké en daar gaat het om. Het water in het meer was glashelder en lekker van temperatuur. Wat is dat lekker na een lange rit!
Koud bier kon ik halen bij de pub aan de overkant van de highway, dus daar maar effe shoppen. Daar stonden een paar bikers met tatoeages en stoere leren jack’s foto’s te maken van twee katten en een hond met een motorbril op. “Just taking family pictures” was het commentaar.
Onderweg terug zag ik een bordje met de tekst “Bear in area”. Hmmmm. Verder bij de camper lekker zitten lezen, gedineerd met het fruit dat we vanmiddag hebben gekocht en besproken wat we morgen doen. Conclusie: we gaan vroeg op, want we hebben weer een lange rit voor de boeg naar Revelstoke.