Oliver-Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu Oliver-Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu

Oliver-Revelstoke

Blijf op de hoogte en volg

29 Juli 2016 | Canada, Revelstoke

Vanochtend rond 9.00 uur vertrokken uit Oliver, aangezien we een lange reis voor de boeg hadden. Onderweg werden we weer getrakteerd op prachtige meren, vergezichten en hoge bergen met eeuwige sneeuw erop. Het is werkelijk een prachtig land. Bij de eerste de beste Starbucks hebben we een bakkie koffie gehaald en toen weer door. Nog een keer gestopt om te tanken (weer 154 liter!) en de sanitaire voorzieningen te utiliseren en weer dooooorrr!!
Aangekomen in Revelstoke werden we weer verwelkomd door een oude dame die precies wist wie we waren. Ik vroeg haar of ze op me had zitten wachten en toen zei ze “All my life, dear, all my life!”. Humor hebben ze hier wel en het lijkt wel of alle mensen ook oprecht vriendelijk zijn.
De camper geparkeerd en eerst maar even een broodje eten. We wilden nog wat doen, dus even afstemmen. Warmwater bronnen, Mount Revelstoke National Park, of zwemmen in het meer achter de camper? Het werd het laatste, op aanraden van de dame van de receptie. Voor de andere activiteiten is het gewoon te warm. Ik denk dat het rond de 30 graden is.
Nina en Joram hebben een SUP plank gehuurd en daar hebben we ons twee uur mee vermaakt. Zelfs As heeft op de plank gestaan en een rondje gevaren! Was erg leuk om te doen en ook erg verkoelend!
Daarna maar even borrelen en een kort tukkie gedaan. Pasta gemaakt en weer buiten gegeten. Joram en Nina hebben afgewassen en As en ik zaten buiten te schrijven aan ons dagboek. Het was inmiddels lekker afgekoeld, dus dat is fijn, maar….. met de koelte kwamen ook de muggen. Duizenden!!!! We werden compleet opgevreten. Nina en Joram gingen snel een vuurtje maken in de hoop dat ze dan wel weg zouden blijven. Alleen hadden we geen lucifers of zoiets. Die zijn allemaal op en we hebben er niet aan gedacht nieuwe te kopen. Dus Joram buurten bij de buren. Die waren erg behulpzaam en gaven ons ook meteen een anti-muggenspray. “Keep it, we have tons of it” was de begeleidende tekst. Dit is wat we tegenkomen hier; enorm aardige mensen die altijd willen helpen. Dat is weer eens wat anders dan het gemopper in Nederland.
Morgen weer vroeg op, want we gaan naar Banff en onderweg is er ook van alles te doen.

  • 30 Juli 2016 - 07:54

    Susan Van Der Houwen:

    Hoi Astrid, Koen, Nina en Joram,
    Vlakbij zitten jullie en toch weer ver weg. Leuk om jullie verslagen te lezen. Het is een prachtig natuurgebied lees ik. Leuk dat jullie je vermaken. We zitten op dezelfde tijdslijn, dat is wel grappig. Ook jullie hebben een druk programma. Ik ben heel benieuwd naar de foto's.
    Wij zitten nu in Death Valley en morgen vertrekken we richting de kust waar we met een dag of 4 in San Francisco aan komen. Ik blijf jullie verhalen lezen, heel veel plezier met elkaar en tot de volgende keer!
    Liefs,
    Sus

  • 30 Juli 2016 - 09:41

    Wiilem:

    Zijn die meren niet ijskoud dan?

  • 30 Juli 2016 - 09:54

    Peter:

    Hi As, Koen, Nien en Joram,
    Het is nu zaterdagochtend en ik heb met genot jullie verhalen zitten lezen en ervan genieten onder het genot van een bakkie koffie.
    Wauw, het is daar wel mooi zeg en ik heb nog niet eens de foto's bekeken (ga ik zo doen) maar krijg al een goeie indruk van de omgeving met mooie temperaturen.
    Maarre... de camper...lust ie zoveel? net zoveel als z'n baasjes? ;-) Jezus: 150 liter tanken, heb je niet gekeken of het er van onderen weer uitliep?
    Koen, jij als ras-anti-kampeerder, hoe bevalt het kamperen in een camper? Heel wat anders dan in een pub tentje....toch?
    Leuk jongens, jullie belevenissen. Ik blijf ze volgen hoor.
    Dit weekend is Cathe bij ons op bezoek. Marlies gaat samen met haar vandaag "leuke" dingen doen; even naar Den Helder/Alkmaar, lekker lunchen enzo. Ik hoop dat het Cathe goed zal doen; ze heeft het hard nodig. Vanavond gaan we naar Alkmaar omdat Ton z'n verjaardag viert en we nemen Cathe mee.
    Nou, geniet ervan en ik kijk uit naar de nieuwe reisverslagen en foto's.
    Nu wordt ik van de computer weggejaagd omdat Marlies ook de verhalen wil lezen en foto's wil zien.
    Bye bye.
    Peter




  • 31 Juli 2016 - 13:26

    Peter En Marlies:

    Jongens, wat klinkt dit allemaal geweldig!!!!
    zo heerlijk dicht bij de natuur en Joram ik snap het helemaal hoor ben ook niet zo
    van de slangen ;)
    De foto's van Nina zijn weer prachtig, dat smaakt naar meer....
    Fijne reis verder en tot lees!!!!!
    XX Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Juni 2016
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 5811

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 17 Augustus 2016

Canada 2016

Landen bezocht: