Vancouver-Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu Vancouver-Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu

Vancouver-Harrison Hot Springs

Door: Koen

27 Juli 2016 | Canada, Harrison Hot Springs

Ondanks dat we laat naar bed gingen, waren As en ik al weer vroeg wakker. Om 7.00 uur lagen we elkaar aan te kijken. Dan er maar uit en douchen. Even ons dagboek bijwerken en dan ontbijten. Tegen die tijd waren Nina en Joram ook wakker, dus met z’n vieren aan tafel.
Na het ontbijt alles ingepakt en op naar de benzinepomp en de supermarkt. Voor het eerst in mijn leven 160 liter benzine getankt! En dat voor € 140,-! Ik zal de bon eens naar Den Haag sturen. Zo kan het dus ook!
Daarna naar de Wall Mart om boodschappen in te slaan. Heel veel water, maar ook snoep, eten, ander drinken en marshmallows! Ook hier een grote verrassing. Een kar vol boodschappen, twee keer zo groot als bij onze Albert Heijn, voor € 165,-! Ik zal de bon eens naar Han Bouwens sturen. Zo kan het dus ook!
Nog even lunchen op het parkeerterrein en vervolgens op weg naar Harrison Hot Springs. De TomTom meenemen was een goeie zet. Erg makkelijk om zo te komen waar je moet zijn. Onderweg prachtige dingen gezien en uiteindelijk gestopt bij een groot meer, vlak bij onze eindbestemming. Wat is dat toch bijzonder, die grote, blauw/groene meren, omringd door bergen. Je wordt er stil van.
Uiteindelijk kwamen we aan op de plek waar we moesten overnachten, dachten we…. Maar niemand te zien, geen idee wat te doen…. Dus maar weer terug. We hadden een weg in de routebeschrijving, dus die maar in de TomTom gezet. Kwamen we weer uit op de plek waar we vandaan kwamen. Dan maar even vragen aan iemand waar we heen moesten. Wat denk je? Precies daarheen waar we vandaan kwamen! Dus maar weer terug. Op zich niet zo’n probleem, ware het niet dat we ongeveer 10 kilometer over een weg moesten die allemaal diepe kuilen bevatte. We werden allemaal bijna zeeziek. Gelukkig hebben we die weg niet meer dan drie keer achter elkaar gereden…..
Uiteindelijk aangekomen op onze overnachtingsplek. Schitterend! Midden in het bos, aan een meer. En weer een enorm mooie plek. Nina en Joram gingen zwemmen in het meer, As lezen op de steiger en ik was de waakhond van de camper. Gelukkig maar, want even later kwam de parkwachter checken of wel de juiste mensen op de juiste plek waren. Gelukkig was dat zo. We hadden ondertussen nog hout gesprokkeld in het bos om na het eten een vuurtje te steken. Dat mochten we weer weggooien, want het is verboden om hout uit het bos te stoken. Snap ik wel, want nu moest ik hout kopen bij de parkwachter….. Toch maar gedaan, want er moesten marshmallows geroosterd worden.
Iedereen kwam weer terug naar de camper en Joram is zich rot geschrokken. Hij zag een slang, zwart met geel. En nou wil hij niet meer naar buiten!! Onze stoere kanjer…
Effe koken, tortilla’s met kip, en buiten eten. Het is namelijk heerlijk weer, al sinds we in Seattle geland zijn. Ergens rond de 25 graden en ’s nachts een stuk koeler, waardoor het in de camper niet te heet is.
En toen was het eindelijk zover. Het eten was op, de vaat gedaan, het vuur brandde (eindelijk), dus …… MARSHMALLOWS! Lekker buiten bij een fikkie zitten, verslag schrijven, lezen, slap ouwehoeren (vooral Joram). Het is echt vakantie!