Tofino/Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu Tofino/Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu

Tofino/Ucluelet

Door: Koen

11 Augustus 2016 | Canada, Ucluelet

Om 9.00 uur werden we wakker, terwijl we al redelijk vroeg in bed lagen. Het is onwijs mooi en leuk wat we allemaal meemaken, maar stiekem ook wel vermoeiend.
Nina is naar de receptie gelopen om surfboards te regelen, want vandaag gaat er gesurft worden. Niet kitesurfen, daarvoor staat er veel te weinig wind, maar golfsurfen. Ik ben nog op jacht gegaan naar een converter voor het stopcontact die wel paste, maar helaas, die waren op.
De camper volgestopt met surfboards en wetsuits en rijden maar! Surf muziekje van Splendid erbij. Eerst zijn we gaan wandelen in het Pacific Rim park. Dit is een oerbos, een regenwoud. Daarin hebben ze verschillende wandelroutes uitgezet. Wat is dat bijzonder zeg. Als ze de paden niet hadden gemaakt, zouden we er echt niet kunnen lopen, zo dichtbegroeid is het. En een grote bomen! Zowel heel dik als heel hoog. Er staan erbij die bijna 100 meter hoog zijn en 10 meter in omvang. Gaaf om dat van dichtbij te zien!
Na de wandeling uiteindelijk naar het strand gereden. Camper geparkeerd, wetsuits aan en hup naar het water. Die wetsuits zijn ook echt wel nodig, want het water is goed koud. Nina en Joram gingen surfen en As en ik hebben op het strand gezeten/gelegen. Zwembroek aan, boekje erbij, helemaal vakantie! Het was prachtig weer, niet te heet, volop zon en weinig wind. Heerlijk om even op te laden/bij te komen. Na een paar uur waren Nina en Joram wel moe, want ze moesten iedere keer als ze op het strand waren weer terug de zee inlopen met dat grote surfboard. Dwars door de branding. Da’s best zwaar! Maar ze hebben ervan genoten en een heerlijke middag gehad. Net als As en ik.
Om 17.00 uur moesten de boards weer terug zijn, dus we zijn op tijd weer gaan rijden. Spullen ingeleverd en weer een poging gedaan om stroom te krijgen. Er kwam een jongen kijken die me beloofde het op te lossen, ook al wist hij nog niet hoe. En dat is gelukt! Uiteindelijk met veel creativiteit. Da’s wel fijn, want als we stroom hebben gebruikt de koelkast geen gas en kunnen we weer alle apparaten opladen. Best handig als je een “blog” bijhoudt.
Toen maar even wraps gemaakt en nog even naar het dorpje Ucluelet gereden. We slapen daar net buiten, dus het is een klein stukje rijden. Op aangeven van Wesley (vriend van Nina in Vancouver) zijn we naar de vuurtoren gereden. Dat is echt een mooie plek. Aan de grote oceaan, vol met rotsen en een vuurtorentje. Je hoort er alleen maar het water tegen de rotsen klotsen, verder niets. Een meditatieve rust. Op de terugweg nog even gestopt bij een vinyl winkeltje, maar dat was net dicht. Toen maar bier en Baileys gekocht. Ook twee lokale biertjes uit Tofino, met een surfplank op het etiket. Vonden Nina en Joram wel leuk.
Weer terug op de campground gaan de kids weer een fikkie stoken en marshmallows maken, As en ik even douchen en dan slapen. Morgen naar Victoria.