Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu

Banff

Door: Koen

31 Juli 2016 | Canada, Banff

As en ik hebben wel lekker geslapen, maar Joram en Nina niet zo erg. Ze hebben het koud gehad vannacht. Da’s een nieuwe ervaring, want tot nu toe was het alleen maar heet. Komende nacht maar even maatregelen treffen, want Banff is het hoogstgelegen dorp van Canada. Het zal dus wel weer koud zijn.
Toch hebben we uitgeslapen tot 10.00 uur en na het ontbijt zijn we richting Banff Town gegaan. Onderweg zagen we auto’s langs de kant van de weg staan. Dat betekent vaak dat er iets te zien is. En dat klopte ook. Een heel groot hert stond te grazen in de berm van de weg. Even stoppen, fotootje en door naar Banff. Wat is dat toch een leuk stadje! Wel toeristisch, maar erg leuk. Even wat rondgekeken in winkeltjes en van alles gekocht; een Dakine 100 liter reistas, een horloge voor Joram, een zwembroek en T-shirts voor Joram, een overhemd voor mij, een rugzak voor Nina, berenspray (ja, het bestaat echt. Het is een soort pepperspray tegen beren.) en nog wat kleine dingetjes. Heerlijke koffie gedronken bij een tentje dat ons werd aanbevolen door een winkelmeisje; “The best coffee in town”, zei ze. Of dat klopt weten we niet, maar ze hadden wel heerlijke koffie en lemon-cheese-cake.
Daarna boodschappen gedaan bij de supermarkt en alles naar de camper gebracht. Wandelschoenen aan en een wandeling in de omgeving gemaakt. Uiteraard de berenspray NIET meegenomen, wat niet handig is. Even wennen nog. De wandeling leidde ons naar de Vermillion Twin Lakes. Prachtige meren (waarvan wij er maar één hebben gezien), waar we de 360-graden camera hebben uitgeprobeerd. Leuk is dat hoor, want je kan dus thuis de omgeving weer zien.
De wandelroute vervolgd en onderweg zagen we nog een bever in de rivier zitten. Toch grappig om al die dieren “gewoon” tegen te komen. “Gewoon” zeg ik, want even verderop stond er ineens weer een groot hert op ons pad. Die beesten zijn ongeveer net zo groot als een klein paard. Deze stak het voetpad over waarop wij liepen en ging aan de overkant even grazen. Het is dat Nina As erop wees, want anders was ze zo onder de voet gelopen. Zo dichtbij was het dus.
Daarna weer terug naar Banff Downtown om te gaan eten bij Coyote’s Grill. Dit restaurant werd aanbevolen door de reisgids en ze hadden niets teveel gezegd. We hebben heerlijk gegeten.
Als laatste “activiteit” zijn we nog even langs gegaan bij de Hoodoo’s. De wat? De Hoodoo’s. Dit zijn grillige pilaren van zandsteen. Wat een waanzinnig mooie plek was dat zeg! Echt schitterend. De Hoodoo’s zijn eigenlijk het minst interessant (mijn mening).
Uiteindelijk weer naar de campground, even dagboeken bijwerken en lekker tukken. Morgen moeten we weer vroeg op voor de reis naar Jasper. Dat belooft een mooie trip te worden.