Victoria-Burnaby - Reisverslag uit Burnaby, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu Victoria-Burnaby - Reisverslag uit Burnaby, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu

Victoria-Burnaby

Door: Koen

14 Augustus 2016 | Canada, Burnaby

Vanochtend vroeg opgestaan om te douchen. Weer koud water. Nou ja, daar wordt je tenminste goed wakker van. Even ontbijten en toen gaan rijden.
Het is ongeveer drie kwartier rijden van de campground naar Swartz Bay, waar de ferry vertrekt. De bootreis duurt ongeveer één uur en drie kwartier en is ook erg mooi. Aan boord heb ik nog even wat foto’s geselecteerd om op waarbenje.nu te zetten, dus die staan er nu ook bij.
Toen we van de boot af konden was het nog ongeveer drie kwartier rijden naar Burnaby (dachten we). Het eerste stuk ging prima, tot de brug die we over moesten was afgesloten. Er was een omleiding via “Alex Fraser”, maar weten wij veel wie of wat dat is en waar we deze kunnen vinden….. Werd verder ook niet aangegeven. Toen maar inde richting van de andere grote (zichtbare) brug gereden. Alleen was die op een gegeven moment niet meer zichtbaar…… Ging lekker zo. Uiteindelijk een paar mensen op straat aangeschoten en de weg gevraagd. Bleek “Alex Fraser” de andere brug te zijn waarnaar we op weg waren en we waren er vlakbij! Toen maar eerst een broodje bij Subway en het laatste kwartiertje naar Burnaby afgelegd.
Daar weer een goeie, functionele kampeerplaats, alleen zijn ze hier erg klein. Je zit letterlijk tussen twee muren van coniferen en hebt weinig bewegingsruimte. Dat is wel iets anders dan de vorige plek in Victoria! Maar, voor de rest is alles hier goed verzorgd en schoon. Dus we klagen niet. Nina en Joram gingen even zwemmen in het zwembad en As en ik hebben even ons dagboek bijgewerkt en lekker buiten gezeten. Daarna ben ik zelf ook nog maar even het zwembad ingedoken en heb een poosje in de jacuzzi gezeten. Dat lekker ontspannend!
Terug bij de camper het tweede “Tofino biertje” opgedronken en pizza’s besteld. Die brengen ze hier bij de camper, dus dat is lekker makkelijk. Tot ze bezorgd werden nog even zitten kletsen en toen lekker gegeten.
Na het eten zijn we gaan inpakken, want dat moet toch een keer gebeuren. Het lijkt wel of we veel meer spullen hebben dan toen we kwamen (is ook een beetje zo, want Joram en ik hebben allebei een nieuwe garderobe). Ook de camper een beetje opgeleukt (vegen en een natte lap erdoor) en toen nog even samen iets gedronken en naar bed. Morgen staat de wekker vroeg, want we moeten op tijd in Seattle zijn.