Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu

Victoria

Door: Koen

13 Augustus 2016 | Canada, Victoria

Vanochtend werden we pas om 9.00 uur wakker. Lekker rustig aan gedaan. As en de kids gingen douchen. Alleen As had warm water…. Daarna rustig ontbijten en nog wat gerommeld. Tegen 12.00 uur gingen we naar Victoria stad.
De camper weer geparkeerd op dezelfde plek als gisteren. Goed in het zicht en midden in de stad. Dat blijft toch een beetje een dingetje voor mij; al je spullen liggen erin, inclusief laptops, camera’s e.d. Ze zullen maar ongevraagd op visite komen.
Eerst maar weer een bakkie koffie gehaald. “Bean around the world” is een leuk tentje om de hoek, waar ze ook heerlijke muffins hebben. Daar hebben we een uurtje gezeten, beetje gekletst, ook met thuis via WhatsApp. Nina heeft nog wat foto’s gemaakt en toen op pad. Lekker shoppen!
Victoria is echt een leuke stad. Het is wel druk, maar niet hinderlijk. Veel leuke winkeltjes met mooie spullen. Van moderne woonwinkels tot een winkeltje met LP’s en cassettebandjes. Van een grote outdoor zaak tot een winkeltje waar je een brief kon typen op een ouderwetse typmachine. Heel leuk. De oogst van vandaag is: een jas voor Joram, een Levi’s jeans voor Nina, zonnebril voor Joram, wat souvenirtjes en nog een paar leuke foto’s.
Tussendoor even wat gedronken op een terrasje, lunchen bij Mac Donalds en aan het eind van de middag weer neergestreken bij Swans Brewpub. Even een biertje en wat nachos. Daarna zouden we gaan eten, maar als je hier een portie nachos bestelt, krijg je een complete maaltijd voor vier personen. Lekker, maar daarna ben je wel even klaar met eten. Alleen As en Joram namen nog een “Apple crumble”, geen echte taart, maar warme appelstukje met een soort kruimels erop en ijs met slagroom (de slagroom is trouwens erg lekker hier!). Dat zorgde ervoor dat ook hun putje vol zat, dus meer hebben we niet gegeten.
Toen terug naar de camground en daar nog heerlijk een poosje buiten gezeten. Het is zo heerlijk in het bos, echt genieten. Joram en ik hebben ons boek uitgelezen (Joram’s tweede boek deze vakantie!) en verder het laatste hout opgemaakt in de vuurplek. Weer even alles voorbij laten komen van deze prachtige vakantie. Het enige dat we nu nog gaan doen is “terug naar huis”. Morgen met de ferry van Vancouver Island naar het vaste land, maandag terug naar Seattle en dinsdag vliegen. We hebben allemaal het gevoel dat we heel lang zijn weggeweest, maar aan de andere kant is het toch ook weer snel gegaan.