Campbell River-Tofino - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu Campbell River-Tofino - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van askonijo - WaarBenJij.nu

Campbell River-Tofino

Door: Koen

10 Augustus 2016 | Canada, Ucluelet

Vanochtend weer op tijd opgestaan om op tijd in Tofino te zijn. As heeft de eerste 120 kilometer gereden. Ze begint met “Ik rijd niet zo hard als jij hoor” en eindigde met 120km per uur op de snelweg. Zo hard heb ik nog nergens gereden! Joram zorgt voor de muziek onderweg, deze keer Genesis!
Na 120km waren we in Coombs, waar we weer lekker koffie hebben gedronken met weer een reuze muffin! Dat kunnen ze goed hier, koffie en muffins maken.
Daarna heb ik het stuur overgenomen om door de bergen naar Tofina te rijden. Maximaal 60km per uur…..
Onderweg zijn we gestopt bij Qualicum Falls, weer een waterval. Het bleken er twee te zijn, upper en lower Qualicum Falls. Upper was groter dan lower, maar dat deed de naam al vermoeden. Om van de ene naar de andere te komen moesten we een korte wandeling door een bos maken.
De volgende stop was bij Mac Millan Provincial Park. Het park is bekend vanwege haar grote Douglas bomen, ook wel bekend als Cathedral Grove. Sommige bomen zijn meer dan 800 jaar oud en 9 meter in omvang! Heel indrukwekkend om te zien.
Er groeien hier ook Western Red ceders en de Bigleaf Maple (esdoorn). Dit blad staat op de Canadese vlag.
Doorgereden richting de kust en onderweg bij een rivier gestopt, die vol lag met heel grote keien, om te lunchen. Dat is toch wel erg makkelijk met zo’n camper. Je prakt ‘m op een parkeerplaats en je gaat eieren bakken.
Daarna in één keer doorgereden naar de campground in Tofino die in Ucluelet bleek te liggen, een klein plaatsje op 35km van Tofino. Eerst maar even ingecheckt en toen door naar Tofino. Dat is echt zo’n surfdorp, dus daar voelden we ons al snel thuis. Beetje winkels gekeken en een smoothie gedronken. Nog meer winkels gekeken en een beetje rondgelopen in het dorpje en geïnformeerd naar de surfmogelijkheden. Daarna gegeten bij Wolf in the Fog. Dit restaurant was Nina door verschillende mensen aangeraden. Het was ook erg goed. We hebben er heerlijk gegeten!
Daarna weer terug naar de campground, omdat we daar voor donker wilden zijn. Da’s niet gelukt. Dus in het donker klooien met de stroom, want de stekker paste niet in het stopcontact. Nou, dan maar geen stroom. Lekker tukken maar!

• 13 Augustus 2016 - 07:58

Anja Van Vliet:

Leuk om jullie verslagen te lezen!

Al die belevenissen en mooie uitzichten een supervakantie!
    Maakt me nieuwsgierif naar de foto's.
    Fijne laatste dagen nog.