Spaarndam-Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van askonijo - WaarBenJij.nu Spaarndam-Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van askonijo - WaarBenJij.nu

Spaarndam-Seattle

Door: Koen

24 Juli 2016 | Verenigde Staten, Seattle

Zondagochtend 5.00 uur gaat de wekker. We hebben allemaal een kort nachtje achter de rug, maar hebben er zin in. Edwin Gorter van taxi Bassie haalt ons op en zet ons om 7.00 uur af op Schiphol.
We waren al ingecheckt en hadden ook de instapkaarten al, dus alleen bagage afgeven en door de douane. Het viel ons erg mee hoe dat ging. Thuis hadden we gelezen dat ze je hemd van het lijf vragen, maar dat beperkte zich tot een paar vragen. Even een bakkie koffie, beetje winkels kijken en om 9.10 uur bij de gate verzamelen.
We vertrokken met drie kwartier vertraging door wat "gedoe" boven Schotland.
De reis verliep rustig en we werden aan boord erg goed verzorgd. Op een gegeven moment riep Nien "Moet je kijken! We vliegen over Groenland.". Wat is dat mooi zeg! Je ziet, terwijl je op 11 KM hoogte vliegt, de ijsbergen in de zee drijven en enorme ijsvlaktes. We hebben wat foto's bijgevoegd.
Dat ijs blijf je eigenlijk zien tot je al ver in Canada bent. Ook de Rocky Mountains waren zeer goed zichtbaar vanuit het vliegtuig. Alleen de vliegreis was dus al een belevenis op zich.
Uiteindelijk volgens planning om 11.20 uur lokale tijd geland in Seattle. Ook daar viel het allemaal mee met de vragen. Wel even je vingerafdrukken en een foto achterlaten en toen konden we snel door de douane. Alleen is het wel zo dat iedereen je paspoort wil zien. Ze vinden onze foto's zeker leuk......
Het hotel stuurde een shuttle busje om ons op te halen en we konden even lekker op bed gaan liggen. Niet te lang, want we wilden Seattle in. We hadden tenslotte nog een hele middag voor ons.